Сьогодні у листі нашої щотижневої розсилки ви дізнаєтесь про модельну програму з фізичної культури для 5-6 класів, опитування щодо ставлення освітян до вакцинації від COVID-19, план заходів щодо реалізації Декларації про безпеку шкіл та про інші важл
Вітаємо, колеги! Сьогодні у листі нашої щотижневої розсилки ви дізнаєтесь про модельну програму з фізичної культури для 5-6 класів, опитування щодо ставлення освітян до вакцинації від COVID-19, план заходів щодо реалізації Декларації про безпеку шкіл та про інші важливі новини. Також у цьому листі – корисні порадники для директорів шкіл: щодо створення недискримінаційного середовища у школі та організацію якісного інклюзивного навчання. Розпочинаємо!
ПРЕЗЕНТОВАНО МОДЕЛЬНУ ПРОГРАМУ З ФІЗКУЛЬТУРИ ДЛЯ 5-6 КЛАСІВ Модельна програма з фізичної культури для 5-6 класів, підготовка вчителів фізкультури та нова модель фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи шкіл. Про це йшлося під час круглого столу «Новій українській школі – нова фізична культура». Круглий стіл організували Міністерство освіти і науки України та проєкт Олександра Педана з розвитку спорту серед школярів «JuniorZ». Під час заходу було презентовано модельну програму з фізичної культури для 5-6 класів, яку цьогоріч розпочнуть пілотувати і апробовувати у 5-х експериментальних класах НУШ. Основне завдання програми – здійснювати не спортивну підготовку учнів, а розвивати їхні фізичні якості. Програма містить понад 30 варіативних модулів – з них учні за погодженням із вчителем зможуть обирати ті, які вивчатимуть. Самі варіативні модулі змінюватимуться кожну чверть або триместр. Водночас передбачено, що школи можуть закуповувати інвентар під кожен варіативний модуль. Модельна програма також передбачає обов’язкові 3 години фізичної активності на тиждень. Ця кількість годин не залежить від типу закладу освіти. Програма передбачає формувальне оцінювання. Більше інформації – у цьому матеріалі.
ОПИТУВАННЯ ЮНІСЕФ: Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні проводить новий етап опитування, щоб дізнатися думку освітян про вакцинацію від COVID-19 та краще зрозуміти, якої інформації їм не вистачає. Анкета складається з трьох розділів: ставлення до вакцинації, інформація про вакцинацію, інформація про вас. Для заповнення анкети вам знадобиться близько 10 хвилин. Дані збираються анонімно і не передаватимуться третім особам. Опитування – за цим посиланням: forms.gle/ZqicXPW9qnA5Bh5R9 Будемо вдячні, якщо матимете змогу заповнити анкету і передати її для заповнення своїм колегам-освітянам!
ДЕТАЛІЗОВАНО УМОВИ РОБОТИ КОМІСІЇ МОН ДЛЯ РОЗПОДІЛУ СУБВЕНЦІЇ НА ПРОГРАМУ «СПРОМОЖНА ШКОЛА ДЛЯ КРАЩИХ РЕЗУЛЬТАТІВ» Уряд вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів». Зміни деталізують роботу комісії МОН, що створена для розподілу відповідної субвенції. Зокрема, зміни передбачають, що під час засідання комісії її члени можуть надавати зауваження та пропозиції до проєктів, поданих обласними, Київською міською державними адміністраціями, а також подавати додаткові проєкти на розгляд комісії. Водночас на засідання комісії, на якому розглядаються додаткові проєкти, можуть запрошуватися представники відповідних державних адміністрацій. За результатами розгляду узагальнених переліків проєктів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями, та додаткових проєктів, поданих членами комісії, комісія відбирає проєкти, що відповідають Порядку та умовам надання субвенції, і формує пропозиції щодо їх погодження. Більше деталей – ось тут.
ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО БЕЗПЕКУ ШКІЛ Кабінет Міністрів затвердив план заходів щодо реалізації Декларації про безпеку шкіл. У 2019 році Україна приєдналась до Декларації про безпеку шкіл і стала сотою країною, яка підтримала положення цього документа. Декларація містить низку зобов'язань для попередження і реагування на напади на заклади освіти та їх використання у військових цілях в умовах збройного конфлікту. Ці заходи сприятимуть подоланню негативних наслідків у забезпеченні прав дітей на освіту, а також створять умови для формування безпечного освітнього середовища у період збройного конфлікту на сході України. МОН вдячне Дитячому фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та міжнародній організації «Save the Children» за постійну підтримку в імплементації положень Декларації про безпеку шкіл. Докладніше про план заходів – за посиланням.
ЯК СТВОРИТИ НЕДИСКРИМІНАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ У ШКОЛІ: Виявлення, запобігання та подолання дискримінації у закладі загальної середньої освіти, протидія булінгу й упередженням. Про ці та інші кроки для створення недискримінаційного середовища у школі йдеться в порадах для директорів від Державної служби якості освіти та проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Згідно з рекомендаціями, щоб запобігти дискримінації у школі, директор може виконати 5 кроків:
Докладніше про кожен із кроків цієї інструкції для директора – за посиланням.
ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЯКІСНЕ ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: Нормативно-правова база та роль директора в організації інклюзивного навчання, алгоритм створення інклюзивного класу та співпраця з батьками. Про ці та інші складові організації якісного інклюзивного навчання в школі йдеться в матеріалі з порадами для директорів від Державної служби якості освіти та проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Щоб організувати якісне інклюзивне навчання, директору варто дотримуватись запропонованого у рекомендаціях алгоритму, з поміж етапів якого – оцінка можливостей закладу для організації навчання дитини з ООП; створення нормативно-правового та методичного забезпечення впровадження інклюзивної освіти на рівні закладу освіти; створення команди психолого-педагогічного супроводу; адаптація освітнього середовища до потреб дитини. Докладніше про кожен з етапів цього алгоритму читайте тут.
ДОСТАВЛЕНО 81% ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ 4-Х КЛАСІВ НУШ Триває доставлення підручників для 4-х класів Нової української школи до книжкових баз органів управління освітою обласних, Київської міської державних адміністрацій. Станом на 2 серпня доставлено 3 мільйони 945 тисяч 344 примірники, що становить 81% загального плану доставки. Волинська, Рівненська, Хмельницька області забезпечені підручниками на 100%, Вінницька – 99%, Донецька – 97%, Дніпропетровська – 95%, м. Київ – 94%, Луганська та Херсонська – 92%, Черкаська – 90%. Одеська – 89%. Також електронні версії підручників для 4-х класів у форматі pdf розміщені в Електронній бібліотеці ІМЗО у вільному доступі. Станом на 2 серпня розміщено 100% підручників, зокрема підручники для 4-х класів ЗЗСО, що перекладені мовами національних меншин. Докладніше про це – ось тут.
На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку. Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі. Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:
Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-) До наступного четверга!
З любов'ю |