"ПЕРШОТРАВНЕВИЙ ЛІЦЕЙ"ВИЗИРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Учасники освітнього процесу:
Учасниками освітнього процесу в опорному закладі освіти та його філіях (у разі створення) є:
-учні (здобувачі освіти);
-педагогічні працівники та інші працівники опорного закладу освіти ;
- фізичні особи, які провадять освітню діяльність;
- батьки учнів;
-асистенти дітей з особливими освітніми потребами (у разі їх допуску відповідно до вимог чинного законодавства).
Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, Статутом закладу "Першотравневого ліцею" Визирської сільської ради Одеського району Одеської області.
Правила поведінки здобувачів освіти в освітньому закладі |
Правила поведінки здобувачів освіти базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті закладу. Статус учнів як учасників навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах, їх права та обов’язки визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України. Відповідно до ст. 20 Закону України «Про загальну середню освіту» учень – це особа, яка навчається і виховується в одному із загальноосвітніх навчальних закладів, зарахування до яких, як правило, здійснюється з 6 років. Учні опорного закладу освіти мають право на: -доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти; - навчання впродовж життя та академічну мобільність; -індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання; -якісні освітні послуги; -справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання; -відзначення успіхів у своїй діяльності; -свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо; -безпечні й нешкідливі умови навчання; -повагу людської гідності; -захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня; -отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування); -користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів; -доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі; -особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ліцеєм; -інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення; - інші права у відповідності до законодавства. Учні зобов’язані: -виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти; -поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм; -відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; -повідомляти керівництво опорного закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб; -дотримуватися вимог установчих документів, правил внутрішнього розпорядку опорного закладу освіти чи філії (у разі створення), а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності); - здійснювати інші обов’язки, передбачені чинним законодавством.
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ для здобувачів освіти: - Учень приходить у школу за 15-20 хвилин до початку занять, охайний, одягнутий відповідно до вимог ділового стилю, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя. - у разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або заяву від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях; - фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки; - учень зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ ПІД ЧАС ОФЛАЙН-НАВЧАННЯ: 1. Здобувачі освіти входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин неприпустимо. 2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять. 3. Заняття в закладі проводяться за кабінетною системою. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці. 4. Якщо під час занять учневі необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя. 5. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він підносить руку. 6. На уроці учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення. 7. На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. 8. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають. 9. Здобувач освіти має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку. 10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ ПІД ЧАС ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ:
ПОВЕДІНКА УЧНІВ НА ПЕРЕРВАХ: Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити на власний розсуд, проте не повинен заважати іншим, порушувати правил безпеки. Перерва призначена для відпочинку, відвідування їдальні, туалету, а також для підготовки до наступного уроку. На перерві і учні, і вчителі повинні відпочити. Кому-то потрібно повторити домашнє завдання, щоб впевненіше відповідати на уроці, хто хоче спокійно поговорити по телефону, комусь треба сходити в їдальню або бібліотеку. Не забувайте, що ви не одні в школі, що вас оточують однокласники і вчителі, ставитеся до оточуючих з повагою і увагою. Під час перерви ведіть себе спокійно. Дотримуйтесь порядку, не кричіть і не штовхайте один одного. Під час перерви учень зобов’язаний: - підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці; - неприпустимимо бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор. - неприпустимимо штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу. Забороняється: • штовхати один одного; • вживати непристойні вирази і жести; • кидатися різними предметами; • битися і застосовувати фізичну силу; • грати в небезпечні ігри, вчиняти дії, які можуть призвести до травм і псування шкільного майна; • бігати по коридорах і сходах, поблизу віконних прорізів, скляних вітрин і в інших місцях, не пристосованих для ігор; • перегинатися через перила, з'їжджати по перилах, товпитися на сходах.
Правила поведінки. Педагогічні працівники та інші працівники опорного закладу освіти На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою, моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки. Перелік посад педагогічних працівників системи загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників опорного закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами. Педагогічні працівники підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. За результатами атестації педагогічного працівника визначається його відповідність займаній посаді, присвоюється або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством. Педагогічний працівник на добровільних засадах та виключно за його ініціативою може проходити сертифікацію. Процедуру сертифікації педагогічних працівників здійснюють спеціально уповноважені державою установи, положення про які затверджує Кабінет Міністрів України. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівникові видається сертифікат, який є дійсним протягом трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником. Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин. Порядки підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, включаючи порядок оплати, умови і порядок визнання результатів підвищення кваліфікації, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Педагогічні працівники мають право на: -академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; -педагогічну ініціативу; -розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентного навчання; -користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою опорного закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому опорним закладом освіти відповідно до спеціальних законів; -підвищення кваліфікації, перепідготовку; -вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників; -доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі; -відзначення успіхів у своїй професійній діяльності; -справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності; -захист професійної честі та гідності; -індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами опорного закладу освіти; -безпечні і нешкідливі умови праці; -подовжену оплачувану відпустку; -участь у громадському самоврядуванні опорного закладу освіти; -участь у роботі колегіальних органів управління опорного закладу освіти; - захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю. Педагогічні працівники зобов’язані: -постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність; -виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів; -сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я; -дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності; -дотримуватися педагогічної етики; -поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу; -настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; -формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; -виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища; -формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; -захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території опорного закладу освіти та його філій алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам; -додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку опорного закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки; -виконувати накази й розпорядження директора опорного закладу освіти, органів управління освітою; -повідомляти керівництво опорного закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування). Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами опорного закладу освіти. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами опорного закладу освіти. Правила та обов'язки батьків Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти та розвитку дитини. На батьків учнів покладається відповідальність за здобуття ними повної загальної середньої освіти. Батьки учнів мають права та обов’язки у сфері загальної середньої освіти, передбачені Законом України «Про повну загальну середню освіту», Законом України «Про освіту» та іншими законами України. Батьки учнів мають право: - бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з директором опорного закладу освіти; -захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів; -звертатися до опорного закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти; -обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти; -брати участь у громадському самоврядуванні опорного закладу освіти, зокрема обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування опорного закладу освіти; -завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у опорному закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини; -брати участь у розроблені індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану; - отримувати інформацію про діяльність опорного закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у опорному закладі освіти та його освітньої діяльності; - подавати керівництву або Засновнику опорного закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; - інші права, передбачені чинним законодавством України. Батьки учнів зобов’язані: -виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля; -сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання; -поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу; -дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя; -формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану; -настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; -формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; -виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України; -дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку опорного закладу освіти; -сприяти керівництву опорного закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування); -виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в опорному закладі освіти. Інші права та обов’язки батьків або осіб, які їх замінюють визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами опорного закладу освіти. |