Сьогодні у першому літньому листі нашої традиційної розсилки ви дізнаєтесь про перебіг вакцинації освітян від коронавірусу, пілотування інструменту для оцінки цифровізації SELFIE, шкільну освіту на форумі «Україна 30. Освіта і наука»
Колеги, вітаємо!
Сьогодні у першому літньому листі нашої традиційної розсилки ви дізнаєтесь про перебіг вакцинації освітян від коронавірусу, пілотування інструменту для оцінки цифровізації SELFIE, шкільну освіту на форумі «Україна 30. Освіта і наука» та про інші важливі новини.
Тож розпочинаємо!
ВАКЦИНАЦІЯ ОСВІТЯН ВІД КОРОНАВІРУСУ
Відповідно до Дорожньої карти з впровадження вакцини від COVID-19, працівники сфери освіти є пріоритетною групою захисту. За оперативними даними на 31 травня, від коронавірусу вже вакциновано більш ніж 82 тисячі освітян України. З них 28 221 – педагоги, залучені до проведення ЗНО.
Серед лідерів за кількістю вакцинованих освітян – Київ, Київська, Сумська, Харківська, Хмельницька, Вінницька та Дніпропетровська області.
378 тис. доз вакцини Comirnaty від Pfizer-BioNTech зі 473 850, яка прибула в Україну в межах глобальної ініціативи COVAX, виділено на щеплення 1-ю та 2-ю дозою 189 тис. працівників сфери освіти. З 31 травня розпочалася доставка цієї вакцини до областей.
Алгоритм запису працівників сфери освіти на вакцинацію можна переглянути за цим посиланням.
Детальна інформація про особливості вакцинальної кампанії, типи вакцин та відповіді на запитання – на сайті vaccination.covid19.gov.ua або за номером контакт-центру 0 800 60 20 19.
ЗАВЕРШИЛОСЬ ПІЛОТНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ SELFIE
90 шість шкіл та закладів профосвіти завершили пілотування інструменту SELFIE, який допоміг їм оцінити ефективність впровадження цифрових технологій. Тепер заклади освіти мають вивчити отримані результати, скласти план виправлення наявних недоліків, а далі – підготувати стратегію розвитку цифрових технологій.
3 червня для учасників пілоту провели онлайн-хакатон, під час якого вони підбили проміжні підсумки та шукали шляхи розв'язання основних викликів цифровізації у своїх закладах. Повний аналітичний звіт пілотного впровадження SELFIE буде представлено цьогоріч у серпні.
У пілотуванні SELFIE в Україні взяли участь понад 20 тисяч учасників, з-поміж яких – учні, вчителі та керівники закладів освіти.
Згідно з попередніми результатами пілоту SELFIE, найчастіші проблеми, які заважають навчанню за допомогою цифрових технологій – це брак фінансування, погане підключення до інтернету й нестача цифрового обладнання. Також серед перепон у цифровому розвитку – недостатня кількість часу, відведена на опанування нових навичок вчителями й обмеженість або відсутність технічної підтримки.
Докладніше про результати пілотування читайте ось тут.
ШКІЛЬНА ОСВІТА НА ФОРУМІ «УКРАЇНА 30. ОСВІТА І НАУКА»
Цього тижня відбувся Всеукраїнський форум «Україна 30. Освіта і наука». Протягом кількох днів учасники та гості форуму обговорювали ключові питання освітньої та наукової галузей. Нижче розповідаємо про матеріали на сайті МОН, присвячені обговоренню шкільної освіти на форумі.
Реформа шкільного харчування та розвиток інклюзивної освіти є одними зі стратегічних цілей МОН.
Для проведення реформи Міністерством визначено кроки до якісного шкільного харчування, зокрема – моніторинг і дослідження, оновлення технологічного обладнання, урізноманітнення форм організації харчування, підготовка та підвищення кваліфікації фахівців. Крім того, розроблено План заходів з реформування системи шкільного харчування та оновлено 4-тижневе меню на 160 страв, Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти та інші документи.
Ще одним пріоритетом для МОН є безбар’єрність в освіті та створення інклюзивного середовища. Зокрема, для цього Міністерством розроблено документи, які буде скоро ухвалено:
- проєкти нових положень про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр;
- зміни до положення про інклюзивно-ресурсний центр;
- порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти.
Докладніше про це читайте за посиланням.
Нова українська школа – великий проєкт, який триває вже чотири роки. МОН має проміжні підсумки для того, щоб відкоригувати подальші заплановані кроки.
Так, цьогоріч розпочинається пілотування реформи НУШ на рівні базової середньої освіти. На основі Державного стандарту базової середньої освіти МОН розроблено та затверджено Типову освітню програму для 5-9 класів. Це комплексний і виважений документ, який максимально враховує інтереси дітей і досягає головних цілей НУШ. Також розроблено модельні навчальні програми, розгляд яких на цей час здійснюється експертними комісіями.
Докладніше про це – тут.
ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
МОН захищатиме права дітей з особливими освітніми потребами та працює над створенням нових можливостей для них, не припускаючи безпідставного скорочення мережі спеціальних шкіл з порушенням прав дитини.
Закони «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» гарантують особам з ООП право на освіту, зокрема на інклюзивну та спеціальну. Водночас Національна стратегія реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 рр. передбачає скорочення мережі спеціальних закладів. Але «скорочення» жодним чином не означає «закриття» таких закладів.
Позиція МОН полягає у наступному:
-
діти зі сліпотою, глухотою, інтелектуальними порушеннями та складними (комбінованими) порушеннями розвитку мають отримувати високоспеціалізовані освітні послуги в закладах, де сконцентровані відповідні фахівці, освітнє середовище і матеріально-технічна база, тобто в профільних спеціальних школах та навчально-реабілітаційних центрах;
-
діти, які мають затримку психічного розвитку, не мають інтелектуальних порушень, мають інші порушення, але здатні опановувати Базовий компонент дошкільної освіти та Державний стандарт базової середньої освіти або батьки яких обирають навчання не в спеціальних закладах, мають здобувати освіту в закладах освіти, наближених до їх місця проживання, тобто в інклюзивних, спеціальних класах та групах закладів освіти або (за станом здоров’я) за формою педагогічного патронажу.
Більше інформації на цю тему читайте за посиланням.
ТРИВАЄ ОСНОВНА СЕСІЯ ЗНО-2021
Триває основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання 2021, наступне тестування – з історії України – вже завтра, 4 червня.
28 травня відбулось тестування з математики, а 1 червня – ЗНО з української мови та української мови і літератури.
А вже завтра, 4 червня, відбудеться ЗНО з історії України. Докладніше про умови входу на тестування та завдання можна прочитати у цьому матеріалі.
Учасники ЗНО, які не змогли взяти участь в основній сесії через причини, які не залежали від їхніх дій і волі, можуть зареєструватися для участі у додатковій сесії. Для цього необхідно упродовж 5 робочих днів (з урахуванням дня проведення тестування) подати до регіонального центру, у якому проходили реєстрацію, документ, що підтверджує причину неучасті в основній сесії, та відповідну заяву. Докладніше про умови участі у додатковій сесії – у відповідному розділі.
На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.
Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.
Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:
- для освітніх управлінців – forms.gle/88XZjnrBmbtAbTRD7
- для вчителів – forms.gle/jSiZjbY5Gvw6ie2s9
Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-)
До наступного четверга!
З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України