Продовжуємо ряд дописів про сучасний урок...
Тема уроку: повість «Тіні забутих предків» , твір не з легких . Як зацікавити , активізувати роботу, вмістити купу інформації в 45 хвилин?
Як впоратись із проблемою, коли частина учнів не готова до уроку, бо не прочитала твір? Багато «як» стоїть сьогодні перед учителем…
На початку згадали математичну формулу (так, це можна і на уроці літератури) , налаштовуючись на творчий процес. Написали самостійну за матеріалами попередніх уроків, здійснили віртуальну подорож Карпатами, попрацювали з трьома інтерактивними завданнями у парах та колективно, за допомогою яких визначилися із змістом повісті , послідовністю подій твору, з’ясували значення діалектизмів; об‘єднались у групи, кожна з яких мала своє завдання, а потім презентувала результати своєї роботи…
У процесі роботи формували предметні ( різноплановий аналіз художнього твору) , комунікативні ( вміння висловлювати свою думку ) , природничі ( географія, екологія, біологія) інформаційно-цифрові (робота з тренажерами) , громадянські та соціальні компетентності ( проблеми життя і смерті, кохання , вірності і зради, суспільства, честі і гідності) . А ще вдалося торкнутися й культурної компетентності у цікавій формі: учень сам з власної волі, шуткуючи, запропонував намалювати портрети героїв твору , можливо, й не очікував, що буде дозволено це зробити, але ця ініціатива виявилася дуже вдалою та вписалася в картину уроку. При цьому десятикласники вчилися здобувати інформацію , працювати колективно, брати на себе ініціативу і відповідальність, тобто втілювали ще й компетентності навчання впродовж життя та підприємницьку. Чи вийшов урок інноваційним? Однозначно. Чи сподобався учням? Вони обов‘язково про це скажуть чи напишуть , коли надаватимуть зворотний зв‘язок за допомогою Google форми . Чи був результативним? Покаже життя.
А вчителю сьогодні точно пощастило: задоволення від живого спілкування з дітьми та їхньої активності, ще й відсутність сигналу «Тривога» , що дало можливість втілити у реальність задумане. Кількагодинна підготовча робота до уроків не була марною.