Колеги, вітаємо!
У новому листі нашої регулярної розсилки читайте про корисні матеріали для профорієнтації учнів, методрекомендації щодо цьогорічних особливостей ДПА з іноземних мов, дистанційний фінал конкурсу “Вчитель року – 2021” та про інші важливі новини.
Розпочинаємо!
КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ
Впродовж 2020 року на сторінках Міністерства у соцмережах ми публікували матеріали про робітничі професії, які можна здобути у закладах профтехосвіти.
Готуючи їх, ми спирались на опитування підписників сторінок, тому зібрали найбільш актуальну інформацію. Ці матеріали присвячено, наприклад, професіям візажиста, кондитера, перукаря, флориста і навіть живописця.
Радимо використовувати їх у школах під час заходів із профорієнтації. Адже сьогодні профтехосвіта – це можливість опанувати затребувану на ринку праці професію і заробляти реальні кошти.
У матеріалах можна дізнатись про термін навчання за окремими професіями, можливості працевлаштування після навчання, середню зарплату робітників, а також про інші особливості професії.
Ось матеріали про кілька таких професій (завантажаться у форматі pdf):
А ось тут завантажуйте файл із посиланнями на матеріали про 23 робітничі професії, які можна здобути у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Про перспективи профтехосвіти, зокрема – підготовку в закладах за дуальною формою, читайте у спецпроєкті ЛІГА.Life, EU4Skills та МОН за посиланням.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ДПА З ІНОЗЕМНИХ МОВ
Міністерство розробило методичні рекомендації щодо особливостей проведення державної підсумкової атестації з іноземних мов у закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році.
Так, здобувачі освіти, які для проходження атестації вибрали третім навчальним предметом історію України, можуть вибрати четвертим навчальним предметом іноземну мову і навпаки.
Водночас здобувачі, які вибрали третім навчальним предметом одну з іноземних мов, можуть вибрати четвертим предметом іншу іноземну мову.
Методичні рекомендації повністю завантажуйте за посиланням.
ФІНАЛ КОНКУРСУ “УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2021” ВІДБУДЕТЬСЯ ДИСТАНЦІЙНО
Третій тур Всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2021” проведуть у дистанційному режимі.
Фінальні змагання в номінаціях “Керівник закладу освіти” та “Математика” відбудуться 1-9 квітня, в номінаціях “Трудове навчання” та “Українська мова та література” – 14-22 квітня.
Усі конкурсні випробування проводитимуться дистанційно. Члени журі впродовж третього туру теж працюватимуть дистанційно.
Деталі про цьогорічний фінал читайте у цьому матеріалі, а про сам конкурс – на спеціальній сторінці сайту МОН.
РЕФОРМА ШКІЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ:
ПОНАД 1800 ШКІЛ МОДЕРНІЗУВАЛИ ХАРЧОБЛОКИ У 2020-МУ
1809 шкіл, у яких навчається понад мільйон учнів, модернізували харчоблоки у 2020 році, на що вперше було спрямовано кошти державного бюджету. Це стало можливим завдяки реформі шкільного харчування, яка впроваджується за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.
Реформа охоплює всі регіони: у кожній області діють регіональні плани щодо створення належних умов для безпечного харчування в закладах освіти, забезпечується систематичне навчання персоналу, який задіяний в організації шкільного харчування, постійно вдосконалюється організація шкільного харчування, забезпечується формування культури здорового харчування.
Реформа шкільного харчування не обмежується лише модернізацією харчоблоків. Комплексна реформа стосується також і удосконалення нормативно-правової бази, яка створює умови для покращення якості шкільного харчування.
Докладніше про реформу читайте за посиланням.
До речі, зміни у шкільному харчуванні стали однією з ключових тем партнерського форуму “Освіта України 2021: стратегічні цілі та пріоритетні напрями”, який відбувся 9 лютого. Про розбудову безпечного освітнього середовища і якісне та корисне харчування для дітей читайте ось тут.
ВЕБІНАР: ЯК УНИКАТИ ОСКАРЖЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
У СФЕРІ ШКІЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ
І ще раз про харчування у школах! 12 лютого о 14:00 відбудеться вебінар на тему "Оскарження публічних закупівель в контексті організації харчування у закладах освіти".
На вебінарі детально розкажуть про:
- процесуальні засади процедури оскарження публічних закупівель;
- типові помилки замовників у тендерній документації;
- особливості оскарження етапів розгляду пропозицій замовниками;
- те, як уникати помилок та оскаржень.
Онлайн-трансляція вебінару – на Facebook-сторінках Decentralization for Improved Democratic Education та Міністерства освіти і науки.
Реєстрація на вебінар обов’язкова за посиланням. У формі можна залишати запитання для спікерів.
Вебінар буде корисний для керівників органів управління освітою новостворених громад, представників тендерних комітетів місцевих органів управління освітою, а також керівників закладів освіти, що мають фінансову автономію.
Деталі про захід – ось тут.
У 2021-МУ МОН РОЗПОЧИНАЄ ПІЛОТУВАННЯ НУШ НА РІВНІ БАЗОВОЇ ОСВІТИ ТА РОЗРОБЛЕННЯ ЗМІСТУ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ
Цьогоріч Міністерство розпочинає пілотування реформи “Нова українська школа” на рівні базової середньої освіти та водночас спільно з Національною академією педагогічних наук України працюватиме над створенням старшої профільної школи й розробленням змісту профільної освіти, а також підвищенням кваліфікації вчителів.
Ключовим завданням МОН у 2021 році є продовження реформи системи загальної середньої освіти відповідно до законів “Про освіту” та “Про повну загальну середню освіту”. Ще одним важливим завданням є формування спроможної освітньої системи та ефективної мережі закладів загальної середньої освіти в територіальних громадах.
Докладніше про це читайте за посиланням.
На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.
Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.
Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:
Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-)
До наступного четверга!
З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України
|