Перебуваючи в колективах, діти здобувають навички спілкування з однолітками, педагогами, іншими учасниками освітнього процесу.
Під час комунікації неминуче трапляються конфлікти, в таких ситуаціях діти вчаться домовлятись, врегульовувати конфлікти і приймати оптимальні для всіх рішення. На превеликий жаль, трапляються такі конфлікти, що мають ознаки булінгу.
Безпечне і здорове освітнє середовище є сукупністю умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, шляхом фізичного або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності (булінг (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та/або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору.
Кібербулінг – це один із різновидів булінгу, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням сучасних електронних технологій: Інтернету (електронної пошти, форумів, чатів) та інших засобів електронної техніки – мобільних телефонів чи інших ґаджетів. Кібербулінг є формою психологічного насильства.
Відповідно до пункту 3-1 частини 1 статті 1 Закону України «Про освіту», булінг (цькування) – діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Про те, як запобігти булінгу в навчальних закладах та як протидіяіти цьому явищу розповіла інспектор СЮП ОРУП №2 пункт в Одеській області лейтенант поліції Катерина Соловій.
#соціально_психологічна_служба_Першотравневий_ліцей