Колеги, вітаємо!
У сьогоднішньому листі з найважливішими новинами від МОН читайте про матеріали зі створення органу управління освітою в ОТГ, розширення можливостей для учнів з особливими освітніми потребами, перенесення дослідження PISA на 2022 рік тощо.
Тож до новин!
ІНСТРУКЦІЯ ТА ШАБЛОНИ ДЛЯ УПРАВЛІНЦІВ
ЗІ СТВОРЕННЯ ОРГАНУ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ В ОТГ
МОН спільно з проєктом DECIDE, Мінрегіоном і Всеукраїнською асоціацією ОТГ презентували кампанію “Освіта у нових громадах від А до Я”. Також презентовано порадник із детальною інструкцією, як створити орган управління освітою в громаді за сім кроків, і шаблоном типових документів.
Завантажити детальний порадник із шаблонами можна за посиланням.
Ключові теми кампанії “Освіта у нових громадах від А до Я” – це формування органів управління освітою, фінанси, управління мережею закладів освіти, міжмуніципальне співробітництво, стратегічне планування і комунікація з громадськістю.
В межах кампанії заплановано 6 практичних порадників із шаблонами типових документів, понад 30 вебінарів і консультативних сесіи?, відеоінструкції, інфографіки та чек-листи, обмін найкращими практиками громад.
Завантажити матеріали і зареєструватися для участі у вебінарах можна на сайті novihromady.decide.in.ua. Докладніше про кампанію також читайте у матеріалі МОН.
УРЯД ПЕРЕРОЗПОДІЛИВ КОШТИ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ,
ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ЗАБОРГОВАНОСТІ ІЗ ЗАРПЛАТИ ПЕДАГОГАМ
Понад 51 млн грн видатків освітньої субвенції буде перерозподілено між місцевими бюджетами, щоб не допустити виникнення заборгованості із заробітної плати педагогам.
Перерозподіл дасть змогу уникнути виникнення заборгованості з виплати заробітної плати педагогам закладів загальної середньої освіти окремих адміністративно-територіальних одиниць Вінницької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Одеської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької та Чернігівської областей.
Докладніше читайте за посиланням.
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Міністерство розширило перелік закладів освіти, в яких можуть закуповуватися за кошти держави допоміжні засоби для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) для осіб з особливими освітніми потребами.
В оновлений перелік, який тепер діє як для інклюзивних класів, груп, так і для спецшкіл та навчально-реабілітаційних центрів, включено такі засоби, як 3D-принтер та сканер, комунікатори для дітей з розладами аутичного спектра та інші сучасні розробки.
Із переліком засобів і деталями можна ознайомитись за цим посиланням.
Відтепер діти з ООП зможуть користуватись гаджетами та корекційними засобами вдома. Відповідне рішення ухвалив Уряд.
Через пандемію COVID-19 в дітей з ООП виникли ще більші потреби у використанні планшетів, сенсорних дощок, корекційно-розвиткових наборів вдома. Тому на численні запити батьків, керівників шкіл, а також з урахуванням важливості проблематики було ухвалено необхідні зміни.
Зокрема, відтепер є можливість:
-
закладам освіти – закуповувати допоміжні засоби для спільного користування, за наявності кількох учнів з однаковими категоріями ООП та за згоди їхніх батьків;
-
дітям з ООП – брати індивідуальні допоміжні засоби для користування ними вдома (під час дистанційної форми навчання, канікул тощо).
Докладніше про це – ось тут.
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НАКАЗУ
ЩОДО ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО
Міністерство пропонує для громадського обговорення проєкт наказу "Про затвердження Змін до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти".
Документ пропонує уточнити категорії учасників ЗНО, а також упровадити норми щодо особливостей підготовки, проведення та визначення результатів ЗНО для випускників, які не потребують рейтингового результату.
Із проєктом наказу можна ознайомитись за посиланням. Пропозиції та зауваження надсилайте на е-пошту b_kudrenko@mon.gov.ua до 21 грудня з темою повідомлення “Громадське обговорення”.
Звертаємо увагу, що згідно з роз’ясненням УЦОЯО, у проєкті цього наказу справді передбачено запровадження можливості складати ЗНО за кошти фізичних або юридичних осіб. Однак ця норма тільки розширить можливості здобувачів освіти, оскільки дозволить складати понаднормову кількість предметів ЗНО.
Так, наприклад, у 2020 році учасники обирали до чотирьох предметів ЗНО. Якби ця норма вже була чинною, учасники змогли б складати чотири предмети ЗНО за кошти держави і ще до семи предметів за власні кошти.
Із повним текстом роз’яснення УЦОЯО ознайомлюйтесь ось тут.
ДОСЛІДЖЕННЯ PISA ПЕРЕНЕСЕНО З 2021 НА 2022 РІК ЧЕРЕЗ COVID-19
Основний етап Міжнародного дослідження якості освіти PISA, який було заплановано на 2021 рік, через пандемію COVID-19 перенесено на 2022 рік.
Етапу 2021-го мав передувати пілотний етап у 2020 році. Однак через карантинні обмеження, пов’язані з пандемією COVID-19, країни-учасниці дослідження PISA, з-поміж яких і Україна, не змогли провести пілотний етап дослідження.
Зважаючи на ситуацію, Організація економічного співробітництва і розвитку, яка відповідає за проведення дослідження PISA, ухвалила рішення продовжити поточний цикл дослідження та змістити всі наступні цикли PISA на один рік. Відповідно поточний цикл PISA матиме назву Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2022, а його основний етап відбудеться у 2022 році.
Докладніше – за посиланням.
Зі звітами PISA-2018, в якому взяла участь і Україна, можна ознайомитись тут: Національний звіт і Міжнародний звіт.
На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.
Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.
Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:
Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-)
До наступного четверга!
З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України
|